Vilkår og handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Popmaniac.dk

CVR-nr. 30 41 46 59

Englandsgade 19, 4. 8.

5000 Odense C

mail@popmaniac.dk

OBS retur og reklamation sendes til anden adresse, se handelsbetingelserne.

Betaling

Popmaniac.dk modtager betaling med Dankort, Visa, Visa Dankort, Mastercard, Visa Elektron og Mobilepay.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

Ved fejlregistrering eller andre uforudsete problemer under/efter gennemført bestilling, forbeholder vi os ret til at kontakte kunden angående anden mulighed for betaling.

Gavekort & Rabatkoder.

Du kan ikke betale for et gavekort med et gavekort eller en rabatkode. Gavekort skal indløses inden fem år efter udgangen af det år, hvor de blev købt. Rabatkoder kan være bundet til en minimumsordreværdi, som du skal nå med dit køb.  Rabatkoder kan desuden være bundet af specifikke varer og/eller andre vilkår. Der kan kun anvendes én rabatkode pr. ordre.

Fragt

Vi leverer ned Dao og GLS enten til pakkeshop eller hjemmelevering, se priserne nedenfor:

DAO Pakkeshop – 35 kr.

DAO Hjemmelevering – 45 kr.

GLS Pakkeshop – 50 kr.

GLS Hjemmelevering – 75 kr.

Der er gratis levering i Danmark til DAO Pakkeshop eller GLS pakkeshop ved køb for over 499 kr.

Vi leverer indenfor 4  dage. Ved Pre-ordres fremgår den forventede lagerdato af de forskellige produkter.

Alle varer i en ordrer sendes samlet, så hvis du blander varer på lager, med varer der har forskellige forventede leveringsdatoer, bliver ordren først sendt når den sidste varer er kommet på lager.
Du skal derfor lægge flere ordrer hvis du ikke vil vente på en samlet forsendelse

Customers in Sweden:
Freight cost to Sweden
:

50 DKK and free freight for purchases over 999 DKK – The shipment will be deliverede to the nearest Parcelshop.

Beware that one order equals one shipment due to the high shipping cost out of Denmark. An order will only ship when all items are in stock.
If you want to buy both in stock items and pre-order items, and have the in stock items shipped earlier you need to make two seperate orders. That also concuer if pre-order dates is far from each other.
Bottom line, orders only ship when all items are in stock to contries outside Denmark (No exceptions).

Pre-order

Pre-order er en mulighed for at bestille en varer der endnu ikke er på lager, men forventes at ankomme inden for en overskuelig fremtid.

OBS! Husk at en ordre altid sendes samlet, så hvis du bestiller både vare på lager og pre-order i samme ordre, vil du først kunne forvente at ordren afsendes når den sidste vare på pre-order er kommet på lager (I nogle tilfælde kan PopManiac finde på at dele ordren op, men det er altid PopManiacs valg.

Pengene for pre-order varer vil først endelig blive hævet fra din konto når varen afsendes jvf. de danske regler, men vil kunne fremgå som reserveret på din konto i en periode afhængig af dit betalingskort.
Da det kun er muligt at hæve et beløb op til et halvt år efter bestilling, vil der opstå situationer hvor leveringen er længere. I disse situationer hvor vi ikke længere kan trække det reserverede beløb, bliver kunden kontaktet angående betaling.

Forventet på lager datoen, er ikke en eksakt dato, da denne dato kan varierer, da producenterne ikke altid overholder den oprindelige udmeldte dato.

På pre-order varer tages der forbehold for boksstand, vi vil aldrig sende en skadet boks ud til kunderne, men om en boks er skadet er op til vores vurdering.
I nogle tilfælde vil man blive kontaktet ang. en boks der er skadet og kun vil kunne leveres som skadet, i sådan et tilfælde vil vi kontakt køber for en afklaring om enten nedslag, annullering af ordre eller om kunden vil vente på en ny kommer hjem (hvis en ny kan skaffes).

Fortrydelsesret 
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til mail@popmaniac.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.


Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

PopManiac
Rødegårdsvej 199

5230 Odense M

Med udlevering hos Shell 7/11 Ørbækvej.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:

PopManiac
Rødegårdsvej 199

5230 Odense M

Med udlevering hos Shell 7/11 Ørbækvej.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Mikkel Skyggelund på mail@popmaniac.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Popmaniac og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på www.popmaniac.dk er Popmaniac. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: mail@popmaniac.dk

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Popmaniac.dk

Rødegårdsvej 199

5230 Odense M

mail@popmaniac.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 22.11.2021